Dnes sú to už presne 4 mesiace čo vyšiel album s názvom “Ponsé” od mladého 18-ročného rapera zo Zvolena, ktorý si hovorí Marks. Vlastným menom Marko Parničan sa hudbe venuje už nejaký ten čas. (ROZHOVOR TU) Svoje myšlienky, teda Ponsé, sa rozhodol dať z hlavy von a tak prišiel na svet jeho prvý sólový album. Osobne si myslím, že je určený hlavne tej mladšej generácií, aby sa zamysleli nad sebou a zmenili všetko zlé na dobré, kým je na to ešte čas.

Na album si zavolal veľa zaujímavých hostí ako sú: Adiss, Arogant, Nytomas, Pain, Arzen, Shaco, Mako, Vnem, Beba, Presento a Šorty. O produkcie na albume sa postarali skvelí producenti. Niektorí sú menej známi, no niektorí patria medzi top beatmakerov na Slovensku alebo v Česku podľa môjho názoru. Samozrejme je to vec vkusu. O beaty na albume sa postarali: Infinit, Taifun, Hoodini, Oxygen, Kynetik, Prostage a taktiež Radego. Čo sa týka coveru, tak si myslím, že ho môžeme použiť ako skvelý príklad k citátu: ,,V jednoduchosti je krása.” Nič zložité a predsa krásny cover o ktorý sa postaral Štefan Atanasov. Tento album nám ponúka 16 skladieb, čo je na prvý album myslím, že slušný počet.

Ak by ste sa ma opýtali, ktorý track je podľa mňa z albumu najlepší, tak by som vám nevedel odpovedať. Každá jedná pesnička má to svoje čaro v texte. Naozaj, každá pesnička je podľa mňa lyricky veľmi zaujímavá. Z albumu svoju vizuálnu podobu dostali už 5 pesničiek. Prvý z klipov bol track “Na víne sú hviezdy“, ktorý ma momentálne viac ako 350-tisíc videní na YouTube. Väčšina ďalších pesničiek sú už len lyrics videá, ktoré sú taktiež kvalitne spracované. Najnovší klip je vonku už skoro 2 týždne a to na pesničku “Zdanie” na ktorej mu hosťujú Pain a Arogant.

Tak a blížime sa k záveru. Môj názor na tento album je určite taký, že tento mladý chalan má určite budúcnosť. Album vydal ešte keď mal 17 rokov a mať takúto lyriku a mať takéto názory v 17tich? Tak to klobúk dole! Z textov je jasné cítiť, že chalan si už niečo v živote zažil aj napriek mladému veku. Určite odporúčam album Ponsé. Takže na to, že to je Marks-ov prvý album, tak to zvládol na výbornú. Je vidno, že svoju tvorbu neustále zlepšuje. Uvidíme kam to dosiahne, každopádne mu držíme palce. Albumu Ponsé dávam 8/10.

COVER:

10548277_656159004530434_1565112277088231995_o

Ak sa vám album páči, tak ho môžte kúpiť a tým aj podporiť Marks-a v ďalšej tvorbe TU!